Vanwege o.a. toenemende (complexe) zorgvraag, schaarste in personeel (zoals in het gehele zorglandschap het geval is), is het momenteel erg druk in de praktijk, zowel aan de telefoon als tijdens de spreekuren.
Hierdoor kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan dat u gewend bent.Wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen. Wij maken daarom, net zoals de huisartsenspoedpost, gebruik van de tool: ' Moet ik naar de dokter?'.
Door het stellen van enkele gerichte vragen wordt bepaald of contact met de huisarts nodig is. In bepaalde gevallen krijgt u een advies over wat u zelf kunt doen om uw klachten te verminderen. Anderzijds kan ook het advies zijn om contact op te nemen met de assistente van de huisarts. De assistente kan u vragen om een duidelijke foto door te sturen, zij kan overleggen met een arts of een afspraak voor u inplannen met de huisarts.
Op de website vindt u de tool terug op de homepagina of bij het kopje 'praktijkinformatie'.
Wij danken u voor uw medewerking en begrip,
Met vriendelijke groet,
Team Mosae Forum
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.